INFORMACE PRO PEČUJÍCÍ OSOBY V NOUZOVÉM STAVU

Manuál pro snadnější zvládnutí nouzového stavu nejen pro pečující osoby.
Informace pro pečující osoby v nouzovém stavu. 

Dokument vznikl v rámci projektu Podpora pečujících osob na Otrokovicku, reg. č. CZ.03.2.63/0.0/0.0/19_098/0015150, který je financován z Evropského sociálního fondu prostřednictvím Operačního programu Zaměstnanost a ze státního rozpočtu ČR.



Úřední hodiny MěÚ, OÚ, MPO, KHS

MěÚ Otrokovice:
Pondělí a středa 8:00 – 11:00 15:00 – 17:00 Nutno se objednat.
Kontakt: 577 680 111 (informace), www.otrokovice.cz

OÚ Napajedla:
Pondělí a středa 8:00 – 11:00 15:00 –17:00
Kontakt: 577 100 911, www.napajedla.cz

OÚ Žlutava:
Pondělí a středa 7:00 – 11:30 12:30 – 17:00
Kontakt: 724 179 309, 575 570 201, 575 570 202, www.zlutava.cz

OÚ Halenkovice:
Pondělí a středa 7:30 –17:00
Kontakt: 577 945 738, 724 197 299, www.halenkovice.cz

OÚ Bělov:
Pondělí a středa 8:00 – 12:00 13:00 – 17:00
Kontakt: 573 358 071, v nutných případech 724 121 195, www.belov.cz

OÚ Pohořelice:
Pondělí a středa 8:00 – 11:00 14:30 – 16:30
Kontakt: 519 301 311, www.obecpohorelice.cz

Magistrát města Zlína:
Pondělí a středa 9.00 – 11.00 14.00 – 17.00
Kontakt: 577 630 669, https://www.zlin.eu/magistrat-cl-18.html

Všechny uvedené úřady preferují telefonickou či e-mailovou komunikaci.
Úřední hodiny se mohou měnit v souvislosti s vývojem epidemické situace a nařízením vlády ČR.



Městská poliklinika Otrokovice (MPO):
Ke každému vyšetření je třeba se telefonicky objednat. V čekárně může být nanejvýš 5 pacientů. Jednotlivé ordinační hodiny lékařů naleznete na www.poliklinika-otrokovice.cz.
V případě, že nemáte přístup k internetu, můžete volat na MěÚ Otrokovice, odbor sociální – viz kontakty níže.

Krajská hygienická stanice Zlín (KHS):
Úřední hodiny:
Pondělí a středa 8:00 – 17:00
Úterý a čtvrtek    8:00 – 14:00
Pátek                  8:00 – 13:00
Kontakt: 577 006 737, www.khszlin.cz
 

Covid-19 – odběrová místa

Informační linka ke koronaviru: 1221

Městská poliklinika Otrokovice

Adresa: tř. Osvobození 1388, 765 02 Otrokovice
Telefon: 739 408 931
Příjem: Samoplátci
Způsob rezervace: Telefonicky
Metoda vyšetření: PCR test
Odběr: Výtěr z nosohltanu
Kdy: pondělí, úterý, středa, pátek (14.00-16.00) pouze na objednání
Platba: kartou/v hotovosti (přesná částka)
Výsledky: e-mailem nebo osobně do 2 pracovních dnů (do 24 hodin se 100% příplatkem)
Cena: 1.674 Kč test, 82 Kč odběr, 200 Kč vystavení certifikátu.

Na odběr si prosím přineste ČITELNĚ vyplněný formulář (ke stažení na: https://www.vaselaboratore.cz/files/COVID-FORMULAR.pdf) a pokud potřebujete, tak i vyplněný certifikát. Formulář i certifikát budou dostupné i v odběrové místnosti, ale pro urychlení provozu bude lepší, když si formuláře vyplníte předem. Odběrové místo naleznete u zadního vchodu do hlavní budovy (A), je přístupné od parkoviště mezi objektem polikliniky a řekou Dřevnicí. Vstup do této odběrové místnosti je možný pouze zvenku (ne spojovací chodbou od hlavního vchodu do budovy A).

Krajská nemocnice T. Bati, a. s.

Adresa: Havlíčkovo nábřeží 600, 762 75 Zlín
Telefon: 730 575 535
Příjem: Osoby se žádankou i samoplátci
Způsob rezervace: registrace přes internet, 577 551 111 (info - NTB)
Pracovní doba: viz níže
Drive-in: Ano, bez objednání
Cena za standardní test: 1.756 Kč

INDIKOVANÍ PACIENTI (S ŽÁDANKOU)

OBJEDNÁNÍ: Před návštěvou naší COVID AMBULANCE (odběrového místa) JE NUTNÉ SE PŘEDEM OBJEDNAT na konkrétní datum a čas, objednat on-line se můžete zde, nejprve je ale třeba se ZAREGISTROVAT.
UMÍSTĚNÍ ODBĚROVÉHO MÍSTA: Odběrová COVID AMBULANCE je umístěna v budově 20 v areálu Krajské nemocnice T. Bati a je přístupná přímo z Havlíčkova nábřeží.
PROVOZ ODBĚROVÉHO MÍSTA: COVID AMBULANCE je pro indikované pacienty v provozu od pondělí do pátku od 7.00 do 14.30 hodin. Pokud jste odesláni do Krajské nemocnice Tomáše Bati ve Zlíně k odběru na vyšetření na COVID-19, obracejte se ve vámi objednaném termínu pouze na COVID AMBULANCI (odběrové místo). V jiném termínu a na jiném místě v Krajské nemocnici T. Bati není vyšetření možné.


DĚTI DO 10 LET - INDIKOVANÉ (S ŽÁDANKOU)

OBJEDNÁNÍ: K odběru je možné se objednat na konkrétní datum a čas, objednat on-line se můžete zde, nejprve je ale třeba se ZAREGISTROVAT. Ambulance preferuje objednané odběry.
UMÍSTĚNÍ ODBĚROVÉHO MÍSTA: Odběrová DĚTSKÁ COVID AMBULANCE je umístěna v budově 21 v areálu Krajské nemocnice T. Bati a je přístupná přímo z ulice Zálešná.
PROVOZ ODBĚROVÉHO MÍSTA: DĚTSKÁ COVID AMBULANCE je pro indikované pacienty v provozu od pondělí do pátku od 7.00 do 11.00 a od 11.30 do 15.00 hodin.

SAMOPLÁTCI

OBJEDNÁNÍ: Před návštěvou COVID AMBULANCE (odběrového místa) JE NUTNÉ SE PŘEDEM OBJEDNAT na konkrétní datum a čas, objednat on-line se můžete na: zde, nejprve je ale třeba se ZAREGISTROVAT.
FORMULÁŘ: S sebou si přineste vyplněný formulář, který si můžete stáhnout na tomto odkazu a vytisknout, popřípadě jej obdržíte přímo v ambulanci.
UMÍSTĚNÍ ODBĚROVÉHO MÍSTA: Odběrová COVID AMBULANCE je umístěna v budově 20 v areálu Krajské nemocnice T. Bati a je přístupná přímo z Havlíčkova nábřeží.
PROVOZ ODBĚROVÉHO MÍSTA: COVID AMBULANCE je pro samoplátce v provozu od pondělí do pátku od 12.30 do 14.30 hodin.
PLATBA ZA TEST: Cena za odběr vzorku a test na onemocnění koronavirem je 2.000 Kč (cena je v souladu s Věstníkem MZ ČR č. 6/2020 ve výši 1.756 Kč, poplatek za administrativní úkony činí 244 Kč). Platba je možná pouze bezhotovostně kartou prostřednictvím terminálu přímo v odběrovém místě.
SDĚLENÍ VÝSLEDKU TESTU: Výsledek testu a certifikát mají žadatelé k dispozici do 24 až 48 hodin a je možné si je osobně vyzvednout na Oddělení lékařské mikrobiologie v budově 22 (v pracovní dny od 8.00 do 18.30 hodin nebo v sobotu od 7.00 do 11.00 hodin).

DRIVE THRU

Druhé odběrové místo Krajské nemocnice T. Bati Zlín, kde jsou odběry vzorků pro PCR testování na Covid-19 prováděny systémem DRIVE THRU, tedy přímo přes okénko automobilu.
OBJEDNÁNÍ: Bez objednání.
Odběrové místo DRIVE THRU je určené:
• pro neobjednané indikované klienty (pacienty odeslané praktickým lékařem nebo KHS) jedoucí vozem,
• pro vícečlenné skupiny indikované k odběru (odeslané praktickým lékařem nebo KHS),
• pro samoplátce je nutné s sebou mít vyplnění formulář (najdete jej na tomto odkazu), úhrada je možná pouze platební kartou.
UMÍSTĚNÍ ODBĚROVÉHO MÍSTA: Odběrové místo se nachází na parkovišti v sousedství budovy Zdravotnické záchranné služby Zlínského kraje a je dostupné přímo z Havlíčkova nábřeží.
PROVOZ ODBĚROVÉHO MÍSTA: Provozní doba odběrového místa je od pondělí do neděle 7.00 - 19.00 hodin s polední přestávkou 11.30 - 12.00 hodin.

 

Uherskohradišťská nemocnice a. s.

Adresa: J. E. Purkyně 365, 686 06 Uherské Hradiště
Telefon: 724 631 022
Příjem: Osoby se žádankou i samoplátci
Způsob rezervace: Telefonicky
Pracovní doba: Pondělí až pátek, 7:00 – 15:00 hod.
Drive-in: Ne
Cena za standardní test: 1.756 Kč
 

Kroměřížská nemocnice a.s.

Adresa: Havlíčkova 660/69, 767 01 Kroměříž
Telefon: 573 322 473
Příjem: Osoby se žádankou i samoplátci
Způsob rezervace: Bez objednání
Pracovní doba: Pondělí až pátek, 7:00 – 15:00 hod., včetně státních svátků
Drive-in: Ano
Cena za standardní test: 1.956 Kč
 

Městský úřad Otrokovice, odbor sociální

Úřední hodiny: Pondělí a středa, 8:00 – 11:00 a 15:00 – 17:00.
Nutno se objednat. Úřední hodiny se mohou měnit v souvislosti s vývojem epidemické situace a nařízením vlády ČR.
Kontakty:
• Mgr. Kamil Hric, DiS., vedoucí oddělení, tel.: 577 680 435, e-mail: hric@muotrokovice.cz
• Bc. Alice Gabriela Mühlbergerová, sociální pracovnice, tel.: 577 680 405, e-mail: muhlbergerova@muotrokovice.cz
• Mgr. Veronika Gajdošíková, sociální pracovník, veřejný opatrovník, tel.: 577 680 273, e-mail: gajdosikova@muotrokovice.cz
• Bc. Břetislav Jančík, DiS., sociální pracovník – projekt Housing first, tel.: 577 680 269, e-mail: jancik@muotrokovice.cz
• Mgr. Jiřina Šimarová, sociální pracovnice – projekt Housing first, tel.: 577 680 267, e-mail: simarova@muotrokovice.cz
• Ivana Pallová, DiS., sociální pracovnice, veřejný opatrovník, tel.: 577 680 430, e-mail: pallova@muotrokovice.cz
• Bc. Radka Beníšková, sociální pracovnice – projekt Podpora pečujících osob na Otrokovicku, tel.: 577 680 448, 601 156 351, e-mail: beniskova@muotrokovice.cz
• Jana Dudová, žádosti o pronájem bytů v DPS, tísňová tlačítka, parkovací průkazy, kluby důchodců, tel.: 577 680 429, e-mail: dudova@muotrokovice.cz
• Mgr. Kateřina Bednaříková, DiS., sociální pracovnice, zvláštní příjemce důchodu, tel.: 577 680 421, e-mail: bednarikova@muotrokovice.cz
 

Úřad práce, kontaktní pracoviště Otrokovice

Úřední hodiny: Pondělí – středa, 8:00 – 13:00
Úterý, čtvrtek, pátek na objednání

Kontakty:
Zprostředkování zaměstnání: tel. 950 175 602, 604 – 609, 624, 625
Státní sociální podpora: tel. 950 175 603, 611 – 614
Hmotná nouze: tel. 950 175 615 – 617, 619
Sociální služby, Příspěvek na péči: tel. 950 175 618, 620, 621, 627
Dávky pro osoby se zdravotním postižením: tel. 950 175 619 – 622
Dávky mimořádné okamžité pomoci Covid - 19: tel. 770 120 496

Přídavek na dítě, příspěvek na bydlení a zvýšený příspěvek na péči se automaticky překlápí do dalšího čtvrtletí.

Přehled všech formulářů naleznete na https://www.mpsv.cz/web/cz/formulare, včetně návodů, jak formulář správně vyplnit.

V případě žádosti o některou nepojistnou dávku v době nouzového stavu není třeba jít na úřad osobně. Vyplněné formuláře můžete zaslat poštou s vlastnoručním podpisem, podat do schránky na podání, nebo elektronicky - po dobu nouzového stavu není potřeba elektronický podpis.

 

Poskytovatelé sociálních služeb

Charita Otrokovice, pečovatelská služba, Bc. Jana Šuranská, tel.: 739 139 323

SENIOR Otrokovice, pečovatelská služba, Bc. Anna Dudíková, tel.: 576 771 680, 774 558 143

Naděje Otrokovice, denní stacionář, Mgr. Silvie Matějíčková, tel.: 773 752 879

Pečovatelská služba Napajedla, Mgr. Michaela Burešová, tel.: 604 235 069

Včelka, pobočka Zlín, pečovatelská služba, osobní asistence – Bc. Jana Kafková, tel.: 601 152 059

ABAPO Zlín, osobní asistence, služby pro seniory s TP, Mgr. Jana Zobaníková, tel.: 602 444 901

Klára z. s., komplexní pomoc pečujícím osobám, Zdeňka Černá, tel.: 731 539 638

Maltézská pomoc, dobrovolníci, Mgr. Romana Rochovanská, tel.: 737 589 644

Český červený kříž, zdravotní služba, pečovatelská služba, Zygarová Michaela, Dis., tel.: 577 210 607

Sestřička.cz, domácí zdravotní péče, Milada Mikulíková, tel.: 577 645 214, 727 815 179

Mobilní hospic - Strom života, zdravotní služba, odlehčovací služba, Marie Ryšková, tel.: 577 645 111

PAHOP, Zdravotní ústav paliativní a hospicové péče, z.ú., tel.: 733 212 193. Poskytuje péči nepřetržitě, a to i v rodinách, které jsou v karanténě nebo je jejich rodinný příslušník pozitivní na Covid-19. PAHOP pomáhá jak samotným pacientům, tak i osobám, které o ně pečují v regionu Uherské Hradiště, Uherský Brod, Luhačovice, Zlínsko a části Jihomoravského kraje.

Sjednání služeb: osobně na adrese PAHOP, Zahradní 973, Zlín - Malenovice, poliklinika, pondělí – pátek, 7 – 10 hodin, nebo na tel. uvedeném výše. Formulář k žádosti o péči je ke stažení na: https://www.centrum-pahop.cz/zadost-o-poskytnuti-mobilni-hospicove-pece.
Služby jsou zajištěny nepřetržitě 24 hodin denně, včetně víkendů a svátků. Zdravotní péči lékařů a sester hradí pojišťovny. Součástí domácího hospice je terénní odlehčovací služba, která zastoupí pečující osobu.

 

Poradenství a psychologická pomoc pečujícím

Horizont – Centrum služeb a podpory pro osoby s mentálním a duševním onemocněním, terénní služby, individuální ambulantní služby, tel.: 777 721 137

Unie pečujících, Zdeňka Černá, tel.: 731 539 638

Poradna NRZP, pro osoby se zdravotním postižením, seniory, opatrovníky, pečující osoby, Městská poliklinika Otrokovice (3. podlaží), tel.: 739 577 168

Dluhové poradenství Samaritán Otrokovice, Bc. Zuzana Mikulášková, tel.: 734 435 004, zuzana.mikulaskova@otrokovice.charita.cz

MUDr. Josef Zvoníček, psychiatr – psychoterapeut, tel.: 577 923 390

MUDr. Natália Poliačiková, psychiatr, gerontopsychiatr, tel.: 776 685 338

Prostor pro o. p. s – psychologické poradenství pro rodiny s dětmi, tel.: 730 891 269, Po – Pá, 8:00 – 16:00 hod.

Za Sklem, pro rodiny s dětmi trpící poruchou autistického spektra, Mgr. Dagmar Hasíková, tel.: 777 337 707


 

Co dělat když…

Epidemická situace není dobrá, je nouzový stav…
Pokuste se zůstat v telefonickém kontaktu se sociální službou, kterou jste využívali. Pokud se toto nepodaří, obraťte se na jiné zařízení poskytující tutéž službu, popř. kontaktujte sociálního pracovníka MěÚ Otrokovice.

Jsem pečující a jsem nemocný…
Pokuste se oslovit s žádostí o pomoc širší rodinu, sousedy anebo sociální služby v terénu. Pokud se Vám nepodaří vyřešit situaci vlastními silami, kontaktuje sociálního pracovníka městského úřadu se žádostí o pomoc při zprostředkování péče. Pečujícího může dočasně, pokud situace dovolí, nahradit dobrovolník nebo pečovatelská služba, případně lze požádat o přechodné umístění osoby, o kterou pečujete, do sociální služby po dobu nemoci. Podle místních podmínek a charakteru onemocnění vyhledá sociální pracovník buď vhodného poskytovatele sociálních, popř. zdravotních služeb.

Onemocněl ten, o koho pečuji…
Pokud dojde ke zhoršení zdravotního stavu Vašeho blízkého, co nejrychleji kontaktuje ošetřujícího lékaře, v případě akutního ohrožení zdravotnickou záchrannou službu. Pro tuto situaci je vhodné mít připravený předem sepsaný seznam kontaktů, který je možné v podobných situacích akutního ohrožení rychle použít a který může, zejména ve vypjaté situaci, pomoci tuto stresovou situaci lépezvládat. V případě potřeby kontaktujte sociálního pracovníka MěÚ Otrokovice.

Zde naleznete přehlednou příručku pro pečující osoby (klikněte na „celá příručka“ ve spodní části stránky):
https://pecovatazit.cz/2019/04/15/jak-na-peci-prirucka-pro-ty-kteri-pecuji-doma-o-blizkeho-cloveka/
 

Dovoz nákupu

Bezplatné přivezení nákupu:
Tuto možnost nabízí prodejna potravin ENAPO na Baťově, přímé objednávky je možné učinit u paní Zpěvákové, tel: 603 562 165.

On-line nákupy:

www.rohlik.cz

www.kosik.cz